dijous, 5 de maig del 2016

Milany

LA RUTA EN WIKILOC

La caminata feta avui amb els BUFETS D´ OLOT  em estat 63 caminants  començem a Collfret , i passant per Sta Margarita de Cambrils , la serra de Belitres i per el coll de l´ Amurriado emb arribat al Castell de Milany ont em esmorzat i per l´ ermita de sta Margarita de Cabages em passat també per el gran Faig de Fontcuberta i punt final en el collet de Collfret.

Després de quatre km de la sortida de Coll Fred arribem a l´ermita de Sta Magdalena de Cambrils.   Aquesta ermita de Santa Magdalena es romànica, amb un atri descobert i de la que se’n tenen dades des de 1326. Aquesta ermita força malmesa, amb el campanar d’espadanya mig enderrocat, encara conté una imatge gòtica d’alabastre. Es troba a1547 metres d´alçada

Entre antigues senyals prenem el  camí de la carena , en mig d´ una gran fageda , amb uns faigs gegants i grans prats de pastura , ens anem aproximant a l´hora d´esmorzar que o farem a Milany ja fá força estona que caminem i las forsas fallan manca l´entrepá

Les restes del castell de Milany es situen a 1.525 m en un rocal al terme municipal de Vidrà , al límit amb Vallfogona de Ripollès. Trobem cites del castell en documents de l’any 962, com a castell pertanyent al comtat de Besalú.
Les poques restes que queden avui responen a la reconstrucció del segle XIII , fa uns dos anys s´han iniciat unes obres de millora d´aquest castell i sobre tot apuntalar l´ única paret que queda en peu símbol d´aquest indret
Aquí esmorzem tota la colla i també fem la foto de grup.

Rere nostre queda el rocal del castell , prenem el camí de tornada , passant altre vegada per fagedes i algun corriol molt brut i estret , fins trobar un petit rierol que al passar-lo ens acosta a l´esglesia de Santa Margarita de Cabages al costat la gran masia del Pujol , aquesta Iglesia romànica data del 1223 , fou restaurada l´any 1980 .

És d’un sol cos i té forma rectangular amb dos petits contraforts al costat Nord i un petit campanar orientat al Oest. A sota hi ha una petita escletxa. Té un petit absis al costat Est, la porta és orientada al Sud amb una petita obertura al seu costat. Va deixar de tenir rector propi el segle XIV i es va incorporar com a sufragània de Vidrà

Aquest faig domina unes terres que avui es pastura i ahir es conreaven . Va ser salvat de la destral per ser massa brancut.Perímetre tronc a una alçada aprox. d'1,30 metres 5 metres i 60 centímetres.
Es a 200 metres de la casa de Fontcoberta  per això se li va posar el nom de " faig de Fontcoberta"
des de l'any 1992 està declarat com a Arbre Monumental per la Generalitat de Catalunya
Ara tan sols ens queda poc mes de mig km per l´arribada

Amb la vista des de el castell de Milany dient adéu a la sortida d´avui