dijous, 9 de juny del 2016

Setcases

LA RUTA EN WIKILOC

Vaca

Avui en la caminata em estat 63 caminaires hem fet el recorregut Setcases - Tregurá tot passan  per Setcases , Torrent del Solans , font de la Garfera ,Les cabanes del Catllar , Tregurá, el clot del Falgar la cabana d´en Jandro masia i ermita del Catllar i ribera dreta del Ter fins Setcases.
Un dia primaveral i despres de tants dies de pluja els petits corriols estaven a basar de tanta aigua els petits torrents avui no eran tan petits , de totes maneres la sortida a estat fantàstica per vistes i per la temperatura tan agradable qu- em tingut

Aquest petit poble de Setcases a estat el lloc de sortida d´avui

Caminat per petits corriols plens d´aigua i fanc , rodejats per ginesta florida la seva olor ens acompanya tot el camí un dels plaers de la primavera

Pasada una bona es tona i creuen las cabanes de Catllar
arribem a la presa del Catllar , per fí arriba l´hora d´ esmorzar
tots reunits en un molt bon lloc ple de vaques que tenim que
ferles fora , ens posem a esmorzar , com sempre es el lloc de fer la foto de grup

Continuem la marxa per una bona pista que sota d´ella ens donem compte passa el canal que recollia l´aigua avont estàvem esmorzant i la porta fins Tregurá que aquí per un gran tub cau fins una central elèctrica per fer electricitat , una curiositat mes que no teníem ni idea de lo que amagava aquesta pista .  Passats uns quants km arribem al petit poble de Tragurá aquest pobles es divideix am Tregura de Dalt i Tragura de Baig amb tot això solament te 30 habitants , es troba a una alçada de 1425 metres , aquí fem un petit descans dons i trobem una bona font per refrescarnos una mica , reposar i seguir qu´encara ens queda força camí

Per uns petits corriols fem el camí de baixada fins trobar un torrent am força aigua el passem per una passarel·la que la formen dos trocs i o fem amb força  equilibri per no caure

Arribem a la casa del Catllar  al costat i trovem l´ermita de la mare de Deu del Catllar es la casa mes gran del terme de Vilallonga te una llarga historia que es remunta als temps medievals , surt mencionada en un document de l´any 1194 Catllar es refereix a un lloc on s'havia alçat un castell la gent de Tregura venera amb devoció  aquesta mare de deu del Catllar

Deixant l´ermita anem vorejant el costat dret  riu Ter fins arribar de nou a Setcases

Des de la font del Vive de Setcases diem adéu a l'excursió d´avui