dijous, 15 de setembre del 2016

Vallter - Nuria

LA RUTA EN WIKILOC

La trevessa a Núria es la clàssica de les clasiques , es la travessa per excel-lencie . la vista que te del pic de la Vaca sobre la vall de Carança es magnifique , aixís com la que te de de Nuria en arribar a Nou Creus
 Arribem a l´estació de Vallter encara de nit menters fem temps las primeres llums del dia sortim a fer la travessa , el dia pinta fred els 53 bufets de colla disposats a gaudir de la travessa , passem per l´antic refugi de Vallter,  avui am runes i veiem la sortida tímida del sol.

Passades las pistes d'esquí de Vallter devant nostre una bona imatge dl coll de la Maarrana amb el Gra de Fajol a l´esquerra i el Puigmal a la dreta , aquí comença la pujada

Arriben dalt el coll de la Marrana estem a 2530 metres aquí ens adonem que tindrem una travessia molt freda , una rufada de neu es dona la benvinguda , fem una petita parada de re agrupament i enfilem la llarga vall del Tirapits

Decidim parar a la cabana de Tirapits a esmorzar fa molt vent i fred si pugem dalt el cim segur serà terrible el vent , aquí ens retrobem tots dons aquesta vall es llarga i anem força distanciats , un ramat d'isards pasturant tranquil·lament a la vora la cabana al sentir-nos surten corrent un espectacle veure'ls saltar i corra

Els paisatges que veus caminant per els cims son fantàstics la pena el fortíssim vent que tenim avui

Per fi arribem al Nou Creus 2799 metres a partir d'aquí i amb una fantàstica vista a Nuria comencem la baixada per una tartera molt llarga i passada , aquí ens dividim i alguns de la colla continuen fins el nou fons i faran la baixada per l'altre tartera

Vistas de la llarga tartera del Nou Creus

S´acabat la llarga tartera ara per una vall amb bones vistes a Nuria , això si encara amb forta baixada  passem per la font Escuders envoltada de caus de marmotes que avui no em tingut la sort de veuran ni una això si de sentir-les moltes

Per fí i passat un petit ensurt amb un de la colla que afortunadament a estat sense conseqüències arribem a Nuria , anem a dinar i a buscar el cremallera que ens baixarà fins Ribes , a estat una gran travessa , llàstima el fred , per tot lo demés fantàstica excursió .

Amb els bufets del Ripollès diem adéu a l´excursió d´avui